Din zori şi până-n seară (sau Regimul zilei)


Ora şapte - mă trezesc-
oasele să-mi dezmorţesc
iute fac înviorare,
somnul de la ochi dispare.
Mă aplec, mă-ndoi uşor,
sar în două şi-un picior,
braţele ridic, le las,
fug rapid şi trec la pas.
Patu-aştern, îmi spăl apoi
faţă, gât şi umeri goi
cu săpun şi apă rece -
somnu-acum precis îmi trece.
Îmbrac hainele scrobite,
de cu seară pregătite
şi apoi dejunul iau -
terci mănânc şi ceaiul beau.

La opt fix spre şcoală plec-
strada trebuie să trec.
Semaforul a aprins
roşu, ştiu, e interzis,
mă opresc, aştept cuminte
până verde se aprinde,
uite galben e deja,
peste-o clipă voi pleca.
Iată, verde e acum,
stă la margine de drum
un bunel cu un coş mare,
vrea să treacă, dar îi pare
că distanţa n-o să-nfrunte
iar maşini s-atât de multe!
Coşul iau şi braţu-i dau,
la-ndoială nu mai stau -
îl ajut să traverseze
şi pe bancă să se-aşeze.
Iar eu - fuga mai departe-
plec la şcoală să-nvăţ carte.

Este opt şi jumătate-
lecţiile aşteptate
iată-ncep - neapărat,
clopoţelul a sunat.
Profesoara ne întreabă,
ne ascultă fără grabă,
recităm o poezie
despre păsări din hârtie...
Şi aşa tot pân-la masă
ne aflăm cu toţi în clasă:
am mai scris, am calculat,
un arici am desenat,
iar în pauză-am mâncat
un măr roşu şi măşcat,
l-am servit şi pe Andrei -
unul din amicii mei.

Treisprezece- plec acasă
să prânzesc supă gustoasă,
carne coaptă cu fidea,
apoi lapte cu cafea.
Însă mă grăbesc să spun-
că cu apă şi săpun
mai întâi eu m-am spălat
apoi prânzul am luat.
Mamei mulţumesc frumos
că a pregătit gustos
şi cu drag i-am ajutat
la spălat şi măturat.

M-am plimbat apoi pe-afară,
șaptesprezece-i spre seară
eu de scris m-am apucat,
de citit şi desenat.
Scriu atent, apoi citesc
priceput la tot să cresc.

Nouăsprezece-la cină,
de la muncă au să vină
toţi ai casei şi-mpreună
vom avea o seară bună.
Vom servi toţi din bucate
împreună preparate
de mamica şi de mine
terci cu miere de albine
şi pârjoale cu salată,
la desert - o ciocolată.
Şah şi şaşte vom juca,
ce-am făcut vom discuta,
vom cânta, vom spune glume,
vom afla ce-i nou în lume
conectând computatorul
sau privind televizorul.

Douăzeci și jumâtate
când deacum se face noapte
în pătuc mă furişez
o poveste să visez,
ce bunica seara-mi spune-
visele să-mi fie bune:
despre lupte cu voinici,
Cosânzene şi pitici.
Să visăm, hai, împreună.
Până mâine. Noapte bună.

Ştii, acum eu te-aş ruga
să-mi spui despre ziua ta!